marmor yta

petrusgruppen

Petrusgruppens skolor är fristående skolor i Stockholm med kristen profil.

Till oss är alla lika välkomna oavsett bakgrund och trosuppfattning.

Vi tror att det kristna kärleksbudskapet; där alla människor – oavsett kön, etnicitet, ålder, socialgrupp – är lika värda,  är en god grund att stå på för alla människor, oavsett religion eller tillhörighet.

För oss är hela människan viktig och vi vill hjälpa våra elever att hitta en balans för hela livet, ett liv på stadig grund!

himmel
DSC06023.jpg

Kunskap

watermark_icon_transparent_background - kopia.png

Namnet Petrus kommer från grekiskan och betyder "klippa".

Namnet indikerar att vi vill ge alla elever en stadig grund att bygga på för resten av deras liv. Detta inkluderar deras bildning, deras demokratiska fostran, såväl som deras kroppsliga och själsliga utveckling. Vi arbetar på alla plan med helheten: att lära eleverna kultur, erbjuda hemlagad gourmetmat av färska råvaror, sträva efter rörelseglädje, uppmuntra etiska

diskussioner utifrån elevernas intressen och mycket mer. Vår önskan är att vi ska hjälpa eleverna att stärka sin integritet, med en väl bevarad självbild och en inre trygghet.

Kärnan i all skolverksamhet ligger i att erbjuda undervisning av mycket hög kvalité!

På våra skolor förverkligar vi det genom att erbjuda små undervisningsgrupper ledda av välutbildade lärare. Våra elever blir sedda och bemötta där de kunskapsmässigt befinner sig.

Vi utgår ifrån ett helhetsperspektiv och vill att hela människan ska må bra med sig själv och sin situation och lägger stor vikt vid att finna individuella lösningar som utarbetas tillsammans med eleven och utifrån dennes framtidsplaner.

petrus

Kyrka

KRistna friskOLOR

I Sverige har vi haft kristna skolor i 1000 år.

Läs mer om skolor på kristen grund i Sverige på www.kristenfriskola.se

Bibeln

Kristna värderingar

Allas lika värde är för oss en självklarhet och vi arbetar aktivt med att motverka diskriminering och kränkande handling.

För både lärare och elever vill vi skapa en kärleksfull och tolerant stämning. Den gyllene regeln, att behandla andra som du själv vill bli behandlad,  genomsyrar våra skolors  verksamhet.

Lärare hjälpa en student

Nära relation mellan elever och lärare

Atmosfären på våra skolor kännetecknas av familjär värme och öppenhet, en öppenhet som kommer av hög tillit mellan verksamma på skolan. Vi arbetar för goda och trygga relationer på skolorna, mellan elever i sig och mellan elever och lärare. Att få vara trygg är en grogrund för elevens självkänsla och fortsatta utveckling!